Marketing en strategie

  • Leer modellen van marketingstrategie kennen;
    Leer modellen van marketingstrategie kennen;
  • Ontdek hoe je een marketingproces praktisch in kunt richten binnen jouw organisatie of werk;
    Ontdek hoe je een marketingproces praktisch in kunt richten binnen jouw organisatie of werk;
  • Leer strategische keuzes te maken aan het begin van dit proces;
    Leer strategische keuzes te maken aan het begin van dit proces;
  • Ontdek hoe je een effectief marketingplan kunt maken.
    Ontdek hoe je een effectief marketingplan kunt maken.
Informatie aanvragen

Welke marketingstrategie past het beste bij jou en jouw klant?

Bij marketing draait het om het creëren van langdurige relaties met klanten op basis van een toegevoegde en onderscheidende waarde. Er bestaan vele managementtheorieën en er zijn veel keuzes mogelijk in strategie. Maar welke rode draad vind je in marketingstrategie? Welke keuzes kun je maken? En hoe leer je vervolgens de juiste strategie te kiezen die past bij jouw team en de klant?

De beste marketing is het verkopen van je passie. Hoe vertaal je dit naar voordelen voor de klant, oftewel: wat zijn deze ‘buying reasons’? En hoe ontdek je die?

Door te kijken naar de laatste managementtheorieën en naar de onderscheidende waarde van jouw team, weet je na deze training hoe jullie marketingstrategie eruitziet!

Wat gaan we precies doen?

Met marketingmodellen zoals het ‘business model canvas’ leer je in deze training beter begrijpen wat marketingstrategie is en hoe je deze inzet. Eén van de uitgangspunten hiervan is keuzes maken over bijvoorbeeld wat voor relatie je met de klant wilt. En hoe je vervolgens centrale waardepropositie voor de klant bepaalt. Hoe verhoudt deze zich tot jouw interne en externe organisatie? We maken een visuele map van jouw eigen organisatie en vullen deze samen in, om zo jullie marketingplan vorm te geven!Je marketingplan vertalen in duidelijke communicatie richting de markt zorgt ervoor dat je denkt vanuit klantvoordelen en redenen voor de klant om voor jullie organisatie te kiezen, in plaats van voor de concurrent die hetzelfde aanbiedt. Met passende tools, zoals het ‘AIDA-model’, zet je de marketingplannen om in actie richting jullie doelgroep. Hierbij leid je ze van aandacht richting focus en krijg je ze uiteindelijk in actie!Ontdek wat dit onderwerp voor jou kan betekenen binnen een verdiepende training (2 dagen) of laagdrempelige workshop (1 dag/1 dagdeel).

Kom interactie!

Zin om interactie te komen? Kijk eerst nog even rond op interactietrainingen.nl of vraag direct deze training aan via onderstaand formulier.

Dit heb je bereikt na de training

Na de training:
Ken je een aantal modellen van marketing;
Ben je in staat deze integraal te bekijken en elementen in te zetten die passen bij jouw organisatie, team en klantendoelgroep;
Heb je alle tools in handen om - samen met je team - een effectief marketingplan te maken!

Direct informatie aanvragen

Naam*

E-mailadres of telefoonnummer*

Eventuele opmerkingen


Bekijk ook deze mogelijkheden

Speciaal voor teams

Bij onze trainingen, speciaal geselecteerd voor teams, staat jouw team centraal. We kijken naar de uitdagingen en stemmen daar het trainingsaanbod op af.

Speciaal voor managers

Hoe leid jij een verandering en hoe ga je ermee om als medewerkers weerstand vertonen? Onze trainingen, speciaal geselecteerd voor management, helpen je op weg.

Liever individueel?

Wij bieden onze trainingen ook in (online) workshops aan. Zo kun jij je inschrijven op een datum die jou past.

Anderen over Interactie Trainingen

Bedrijven die je voorgingen

Online zijn wij net zo gek van interactie!
Alle trainingen die je op onze website ziet, kunnen wij zowel op locatie (als dit mogelijk is in verband met de vereiste coronamaatregelen) als online aanbieden. Ook verzorgen wij hybride trainingen (een mix van trainingsmomenten op locatie én online). Hoe kunnen we jou het beste op weg helpen?
Oké!