Klantgericht communiceren

  • Ervaar hoe je je klantvriendelijk opstelt en de klant centraal stelt;
    Ervaar hoe je je klantvriendelijk opstelt en de klant centraal stelt;
  • Ontdek hoe jouw eigen kwaliteiten de basis voor klantgerichtheid kunnen vormen;
    Ontdek hoe jouw eigen kwaliteiten de basis voor klantgerichtheid kunnen vormen;
  • Ervaar hoe je zelf invloed uit kan oefenen op je klantgerichtheid;
    Ervaar hoe je zelf invloed uit kan oefenen op je klantgerichtheid;
  • Creëer meer blije klanten!
    Creëer meer blije klanten!
Informatie aanvragen

Wie goed doet, goed ontmoet!

Hoe klantgericht ben jij? Als je op een actieve, efficiënte en persoonlijke manier omgaat met je klant, dan speel je in op zijn of haar behoeften. En als je een positieve houding hebt, stellen je klanten zich meestal ook positief op. Zo hebben jullie allebei baat bij klantgerichtheid en kan dit veel goeds opleveren! Een echte win-win-situatie dus. Maar hoe krijg je dit nou voor elkaar?

Wat gaan we precies doen?

We besteden aandacht aan de drie elementen en gedragskenmerken van klantgerichtheid: communicatieve vaardigheden, houdingsaspecten en sensitiviteit. Hoe kun je bijvoorbeeld echt luisteren met aandacht en doorvragen waar dat nodig is? Hoe maak je duidelijke afspraken en hoe houd je anderen op de hoogte? Hoe los jij situaties op of denk jij mee over alternatieven? Wat kan jij doen om de klant centraal te stellen en te focussen op de klant?Je leert denken vanuit de positie van de klant en hoe je hierin als professional gelijkwaardig bent. We onderscheiden de vijf K’s van een klantgerichte houding en ontdekken de meetlat van de klant. Tot slot kijken we: hoe kunnen we klachten van klanten goed afhandelen?Ontdek wat dit onderwerp voor jou kan betekenen binnen een verdiepende training (2 dagen) of laagdrempelige workshop (1 dag/1 dagdeel).

Kom interactie!

Zin om interactie te komen? Kijk eerst nog even rond op interactietrainingen.nl of vraag direct deze training aan via onderstaand formulier.

Dit heb je bereikt na de training

Na de training:
Weet je wat een klantgerichte houding is;
Heb je ervaren welke vaardigheden je hiervoor kunt toepassen in de praktijk;
Ben je in staat om klantgericht te communiceren.
Kan je met jouw klantousiasme echte waarde toevoegen voor de ander en aan je organisatie!

Direct informatie aanvragen

Naam*

E-mailadres of telefoonnummer*

Eventuele opmerkingen


Bekijk ook deze mogelijkheden

Speciaal voor teams

Bij onze trainingen, speciaal geselecteerd voor teams, staat jouw team centraal. We kijken naar de uitdagingen en stemmen daar het trainingsaanbod op af.

Speciaal voor managers

Hoe leid jij een verandering en hoe ga je ermee om als medewerkers weerstand vertonen? Onze trainingen, speciaal geselecteerd voor management, helpen je op weg.

Liever individueel?

Wij bieden onze trainingen ook in (online) workshops aan. Zo kun jij je inschrijven op een datum die jou past.

Anderen over Interactie Trainingen

Bedrijven die je voorgingen

Online zijn wij net zo gek van interactie!
Alle trainingen die je op onze website ziet, kunnen wij zowel op locatie (als dit mogelijk is in verband met de vereiste coronamaatregelen) als online aanbieden. Ook verzorgen wij hybride trainingen (een mix van trainingsmomenten op locatie én online). Hoe kunnen we jou het beste op weg helpen?
Oké!