header methode
Home Klantgericht communiceren

Training klantgerichtheid - Klantgericht communiceren

  • Optimaal klantgericht communiceren
  • Klantvriendelijkheid en eigen invloed hierop vergroten
  • Meer blije klanten

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wil je meer informatie over de opzet van de training?

We hebben hieronder alvast op een rij gezet wat jouw medewerkers of collega’s kunnen verwachten. We spreken ze zoals je ziet direct aan met ‘jij’. De trainingen draaien tenslotte volledig om hen.

Tijdsduur

back in time icon

vanaf één dagdeel

Groepsgrootte

12

max. deelnemers

Mogelijkheden

hybride

online / offline

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Voeg met jouw klantousiasme échte waarde toe aan jouw organisatie

Hoe klantgericht ben jij? Als je op een actieve, efficiënte en persoonlijke manier omgaat met je klant, dan speel je in op zijn of haar behoeften. En als je een positieve houding hebt, stellen je klanten zich meestal ook positief op. Zo hebben jullie allebei baat bij klantgerichtheid en kan dit veel goeds opleveren! Een echte win-win-situatie dus. Maar hoe krijg je dit nou voor elkaar?

Voor wie?

Als je met klanten werkt en graag wilt leren hoe je op een klantgerichte manier met ze kunt omgaan.

Wat gaan we precies doen?

We besteden aandacht aan de drie elementen en gedragskenmerken van klantgerichtheid: communicatieve vaardigheden, houdingsaspecten en sensitiviteit. Hoe kun je bijvoorbeeld echt luisteren met aandacht en doorvragen waar dat nodig is? Hoe maak je duidelijke afspraken en hoe houd je anderen op de hoogte? Hoe los jij situaties op of denk jij mee over alternatieven? Wat kan jij doen om de klant centraal te stellen en te focussen op de klant?

Je leert denken vanuit de positie van de klant en hoe je hierin als professional gelijkwaardig bent. We onderscheiden de vijf K’s van een klantgerichte houding en ontdekken de meetlat van de klant. Tot slot kijken we: hoe kunnen we klachten van klanten goed afhandelen?

Na de training:

  • weet je wat een klantgerichte houding is;
  • heb je ervaren welke vaardigheden je hiervoor kunt toepassen in de praktijk;
  • ben je in staat om klantgericht te communiceren;
  • kan je met jouw klantenthousiasme echte waarde toevoegen voor de ander en aan je organisatie!
Hoe kunnen we jou helpen?

Laat je contactgegevens achter en we nemen binnen een werkdag contact met je op over onze training Klantgericht communiceren.

"*" geeft vereiste velden aan

Hoe meer we weten over jouw vraag, hoe beter wij met je mee kunnen denken. Fijn als je daarom ook kort jouw vraag en eventueel telefoonnummer achterlaat. We gebruiken jouw gegevens alleen om jouw vraag te beantwoorden.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Na de training:
  • weet je wat een klantgerichte houding is;
  • heb je ervaren welke vaardigheden je hiervoor kunt toepassen in de praktijk;
  • ben je in staat om klantgericht te communiceren;
  • kan je met jouw klantenthousiasme echte waarde toevoegen voor de ander en aan je organisatie!

Waarom een training bij ons?

icon doelgericht
Doelgericht trainen

‘Zonder doel kun je niet scoren’, luidt de volkswijsheid. En zo is het. Wij bouwen alles op rondom jullie doelen en praktijk.

icon didactiek
Bewezen didactiek

Wij zijn experts psychologie en gedragsverandering. En dat merk je: onze didactiek en innovatieve leervormen hebben impact

icon ervaring
Onvergetelijke ervaring

Wij krijgen iedereen op het puntje van de stoel. Medewerkers verleggen grenzen en experimenteren volop. Succeservaringen gegarandeerd!

icon toepasbaar
Direct toepasbaar

Na de training gaan jouw medewerkers terug naar de werkvloer. Dus halen wij die praktijk naar de training. Zo is alles direct toepasbaar.

icon impact
Datagestuurde impact

Wij maken onze impact aantoonbaar met data. Zo weet je zeker dat jouw medewerkers en organisatie op koers liggen.

Zijn deze trainingen ook iets voor jou?

communication is key
All
Communication is key
Communiceer op een manier die bij jou én bij de ander past!
  • Jezelf en de ander begrijpen
  • Optimale aansluiting vinden
  • Verbeterde gespreksvaardigheden
Lees meer
succesvolle hybride meetings training
All
Effectief communiceren met NLP
Communiceer effectiever en bouw sterkere relaties
  • Begrijp hoe communicatie werkt
  • Vind optimale aansluiting bij anderen
  • Leer hoe je gerichter kunt luisteren
Lees meer
vergroot jouw vitaliteit training
All
Effectief communiceren kun je leren
Duik in de basis van een goed gesprek en leer effectiever communiceren
  • Ontdek de basis van ieder goed gesprek
  • Kom tot échte verbinding
  • Versterk onderlinge relaties
Lees meer
kracht van lichaamstaal training
All
De kracht van lichaamstaal
Zet jouw lichaamstaal optimaal in tijdens communicatie op je werk en in je privéleven.
  • Bewustwording van eigen lichaamstaal
  • Lichaamstaal in overeenstemming brengen met de overgedragen boodschap
Lees meer
traningsfoto interactie
All
De magie van storytelling
Overtuig met jouw pitch of presentatie met een verhaal dat raakt!
  • Krachtig spreken
  • Overtuigend presenteren
  • Anderen in beweging brengen door een verhaal dat raakt
Lees meer
blur header page overlay
All
De vraag achter de vraag
Kom tot de kern – en zo tot écht contact.
  • Weten wat iemand echt wil en beweegt
  • Doorvragen tot de kern
  • Effectiever communiceren
Lees meer
adviseren met impact training
All
Adviseren met impact
Hoe maak jij echt een verschil met je advies?
  • Impact van een advies vergroten
  • Omgaan met weerstand en miscommunicatie
  • Overtuigend adviseren
Lees meer
training feedback geven en ontvangen
All
Feedback geven en ontvangen
Ontdek de meerwaarde van een veilige en positieve aanspreekcultuur.
  • Opbouwend feedback geven en ontvangen
  • Concrete tools in handen hebben
  • Een veilige werkomgeving creëren
Lees meer
kom op voor jezelf training
All
Kom op, voor jezelf!
Assertief zijn kan je leren: bewaak je grenzen en leer effectief ‘nee’ zeggen.
  • Opkomen voor eigen belangen
  • Grenzen herkennen en aangeven
  • Vriendelijk en duidelijk ‘nee’ zeggen
Lees meer