header methode
Home Feedback geven en ontvangen

Training - Feedback geven en ontvangen

  • Opbouwend feedback geven en ontvangen
  • Concrete tools in handen hebben
  • Een veilige werkomgeving creëren
  • Uit oude patronen stappen

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wil je meer informatie over de opzet van de training?

We hebben hieronder alvast op een rij gezet wat jouw medewerkers of collega’s kunnen verwachten. We spreken ze zoals je ziet direct aan met ‘jij’. De trainingen draaien tenslotte volledig om hen.

Tijdsduur

back in time icon

vanaf één dagdeel

Groepsgrootte

12

max. deelnemers

Mogelijkheden

hybride

online / offline

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontdek de meerwaarde van een veilige en positieve aanspreekcultuur

Eerlijke feedback geven of krijgen kan best weleens zorgen voor zweterige handpalmen en knikkende knieën. Dit herken je vast wel. Terwijl feedback essentieel is voor een gezonde organisatie. Het is een manier om te groeien – als mensen en als collega’s.

Wat nu als je leert om heel anders tegen feedback aan te kijken? En het niet meer ziet als kritiek, maar als een soort cadeautje dat je iemand kunt geven of mag ontvangen? Tijdens deze training leer je om op een andere manier naar feedback te kijken en leer je hoe je een positief werkklimaat kunt creëren waarin feedback geven en ontvangen heel normaal is. Je ontdekt de tools om op een opbouwende manier met feedback om te gaan die je direct de volgende dag al kunt toepassen.

Voor wie?

Wil je leren om op een opbouwende manier feedback te geven en te ontvangen? En om een positief klimaat te creëren, waarin je anderen kunt aanspreken en kan helpen ontwikkelen? Dan is deze training voor jou!

Wat gaan we precies doen?

Uit onderzoek blijkt dat 92% van de Nederlanders de feedbackregels moeiteloos kan opdreunen. Maar dit betekent niet dat ze het ook daadwerkelijk kunnen toepassen. Weten betekent niet per se doen. Daar ligt vaak de uitdaging. Gelukkig ga je tijdens deze training wél echt aan de slag met het vragen, geven én ontvangen van feedback.

Feedback vormt vaak een uitdaging en eigenlijk is dat zo gek nog niet. Ons aanspreekgedrag wordt namelijk beïnvloed door onze primaire instincten, waar het vermijden van conflicten er één van is. Tijdens deze training ga je dit gedrag doorbreken.

Feedback geven en ontvangen is namelijk niet te vermijden. Daarom ontdek je hoe je een veilige basis kunt creëren waarin jij en je collega’s het prettig vinden om elkaar om feedback te vragen en feedback te geven. Ook stap je over jouw struggles heen en krijg je methodieken en tools in handen om op een opbouwende manier met feedback om te gaan.

Je bent tijdens deze training dus heel praktisch bezig. De tools en technieken die je leert, maak je jezelf eigen en kun je de volgende werkdag al direct in de praktijk toepassen. Uiteindelijk ervaar je dat het vragen, geven en ontvangen van feedback iets heel opbouwends kan zijn waar jij de rest van je (werk)leven iets aan hebt.

Na de training:

  • weet je wat voor aanspreekcultuur er op dit moment in jouw organisatie heerst;
  • kun jij feedback vragen om jezelf te ontwikkelen én feedback positief ontvangen;
  • zie jij feedback als iets waardoor je verder kunt groeien;
  • ervaar je de meerwaarde van het geven van opbouwende feedback;
  • heb je concrete tools gekregen om op een positieve manier feedback te geven;
  • durf je hierin de eerste stap(pen) te zetten;
  • kan jij met jouw team of organisatie op een (nog) positievere manier met elkaar omgaan, wat uiteindelijk zorgt voor prettiger en optimaler samenwerken en daarmee mooiere resultaten.
Hoe kunnen we jou helpen?

Laat je contactgegevens achter en we nemen binnen een werkdag contact met je op over onze training Feedback geven en ontvangen.

"*" geeft vereiste velden aan

Hoe meer we weten over jouw vraag, hoe beter wij met je mee kunnen denken. Fijn als je daarom ook kort jouw vraag en eventueel telefoonnummer achterlaat. We gebruiken jouw gegevens alleen om jouw vraag te beantwoorden.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Na de training:
  • weet je wat voor aanspreekcultuur er op dit moment in jouw organisatie heerst;
  • kun jij feedback vragen om jezelf te ontwikkelen én feedback positief ontvangen;
  • zie jij feedback als iets waardoor je verder kunt groeien;
  • ervaar je de meerwaarde van het geven van opbouwende feedback;
  • heb je concrete tools gekregen om op een positieve manier feedback te geven;
  • durf je hierin de eerste stap(pen) te zetten;
  • kan jij met jouw team of organisatie op een (nog) positievere manier met elkaar omgaan, wat uiteindelijk zorgt voor prettiger en optimaler samenwerken en daarmee mooiere resultaten.

Waarom een training bij ons?

icon doelgericht
Doelgericht trainen

‘Zonder doel kun je niet scoren’, luidt de volkswijsheid. En zo is het. Wij bouwen alles op rondom jullie doelen en praktijk.

icon didactiek
Bewezen didactiek

Wij zijn experts psychologie en gedragsverandering. En dat merk je: onze didactiek en innovatieve leervormen hebben impact

icon ervaring
Onvergetelijke ervaring

Wij krijgen iedereen op het puntje van de stoel. Medewerkers verleggen grenzen en experimenteren volop. Succeservaringen gegarandeerd!

icon toepasbaar
Direct toepasbaar

Na de training gaan jouw medewerkers terug naar de werkvloer. Dus halen wij die praktijk naar de training. Zo is alles direct toepasbaar.

icon impact
Datagestuurde impact

Wij maken onze impact aantoonbaar met data. Zo weet je zeker dat jouw medewerkers en organisatie op koers liggen.

Zijn deze trainingen ook iets voor jou?

communication is key
All
Communication is key
Communiceer op een manier die bij jou én bij de ander past!
  • Jezelf en de ander begrijpen
  • Optimale aansluiting vinden
  • Verbeterde gespreksvaardigheden
Lees meer
klantgericht communiceren training
All
Klantgericht communiceren
Voeg met jouw klantousiasme échte waarde toe aan jouw organisatie.
  • Optimaal klantgericht communiceren
  • Klantvriendelijkheid en eigen invloed hierop vergroten
  • Meer blije klanten
Lees meer
succesvolle hybride meetings training
All
Effectief communiceren met NLP
Communiceer effectiever en bouw sterkere relaties
  • Begrijp hoe communicatie werkt
  • Vind optimale aansluiting bij anderen
  • Leer hoe je gerichter kunt luisteren
Lees meer
vergroot jouw vitaliteit training
All
Effectief communiceren kun je leren
Duik in de basis van een goed gesprek en leer effectiever communiceren
  • Ontdek de basis van ieder goed gesprek
  • Kom tot échte verbinding
  • Versterk onderlinge relaties
Lees meer
kracht van lichaamstaal training
All
De kracht van lichaamstaal
Zet jouw lichaamstaal optimaal in tijdens communicatie op je werk en in je privéleven.
  • Bewustwording van eigen lichaamstaal
  • Lichaamstaal in overeenstemming brengen met de overgedragen boodschap
Lees meer
traningsfoto interactie
All
De magie van storytelling
Overtuig met jouw pitch of presentatie met een verhaal dat raakt!
  • Krachtig spreken
  • Overtuigend presenteren
  • Anderen in beweging brengen door een verhaal dat raakt
Lees meer
blur header page overlay
All
De vraag achter de vraag
Kom tot de kern – en zo tot écht contact.
  • Weten wat iemand echt wil en beweegt
  • Doorvragen tot de kern
  • Effectiever communiceren
Lees meer
adviseren met impact training
All
Adviseren met impact
Hoe maak jij echt een verschil met je advies?
  • Impact van een advies vergroten
  • Omgaan met weerstand en miscommunicatie
  • Overtuigend adviseren
Lees meer
kom op voor jezelf training
All
Kom op, voor jezelf!
Assertief zijn kan je leren: bewaak je grenzen en leer effectief ‘nee’ zeggen.
  • Opkomen voor eigen belangen
  • Grenzen herkennen en aangeven
  • Vriendelijk en duidelijk ‘nee’ zeggen
Lees meer