header methode
Home De vraag achter de vraag

Training - De vraag achter de vraag

  • Weten wat iemand echt wil en beweegt
  • Doorvragen tot de kern
  • Effectiever communiceren

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wil je meer informatie over de opzet van de training?

We hebben hieronder alvast op een rij gezet wat jouw medewerkers of collega’s kunnen verwachten. We spreken ze zoals je ziet direct aan met ‘jij’. De trainingen draaien tenslotte volledig om hen.

Tijdsduur

back in time icon

vanaf één dagdeel

Groepsgrootte

12

max. deelnemers

Mogelijkheden

hybride

online / offline

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kom tot de kern - en zo tot écht contact

Je weet zeker dat er meer in een gesprek zit, dat voel je gewoon. Maar toch lukt het je maar niet om de kern te pakken te krijgen. Hoe kom je erachter wat jouw gesprekspartner écht wil? Hoe kom je tot de kern en krijg je de vraag achter de vraag helder? De juiste informatie boven tafel krijgen is een kunst an sich. En precies dát ga je leren tijdens deze training.

Voor wie?

Voor mensen die regelmatig in gesprek zijn met anderen en daarbij willen leren om tot de kern en écht contact te komen om zo effectiever te communiceren.

Wat gaan we precies doen?

Tijdens deze training gaan we aan de slag om écht contact en échte verbinding te maken met je gesprekspartners. Alleen vanuit deze basis kom je tot de kern en kan je uiteindelijk de vraag achter de vraag ontdekken, zodat je bewust én beter contact kunt maken met de ander. Welke vragen kun je hiervoor stellen? Wat kan jij – met woorden en gebaren – doen om contact te maken met iemand? Hoe luister je op een invoelende manier?

Jouw communicatietechnieken staan centraal tijdens deze training. Je leert onder andere met bewezen NLP-technieken hoe je jouw communicatie kunt verbeteren, zodat je (zowel zakelijk als privé) beter contact kunt maken met een ander. Je ontdekt dat er verschillende luisterniveaus in communicatie zijn. Naast luisteren met aandacht gaan we nog een stapje verder: empathisch luisteren. Je leert heel sterk tussen de regels door te luisteren om zo de boodschap achter de boodschap te kunnen achterhalen. Met een portie humor en op een ontspannen manier leer je invoelend luisteren en bewuster communiceren.

Na de training:

  • kun je bewust en beter contact maken en maak je echte verbinding met de ander;
  • krijg je meer diepgang in gesprekken;
  • kun je betere vragen stellen om erachter te komen wat iemand echt wil en wat iemand echt beweegt;
  • heb je geleerd hoe je empathisch kunt communiceren;
  • weet je hoe je de vraag achter de vraag helder kunt krijgen;
  • kan jij effectiever communiceren.
Hoe kunnen we jou helpen?

Laat je contactgegevens achter en we nemen binnen een werkdag contact met je op over onze training De vraag achter de vraag.

"*" geeft vereiste velden aan

Hoe meer we weten over jouw vraag, hoe beter wij met je mee kunnen denken. Fijn als je daarom ook kort jouw vraag en eventueel telefoonnummer achterlaat. We gebruiken jouw gegevens alleen om jouw vraag te beantwoorden.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Na de training:
  • kun je bewust en beter contact maken en maak je echte verbinding met de ander;
  • krijg je meer diepgang in gesprekken;
  • kun je betere vragen stellen om erachter te komen wat iemand echt wil en wat iemand echt beweegt;
  • heb je geleerd hoe je empathisch kunt communiceren;
  • weet je hoe je de vraag achter de vraag helder kunt krijgen;
  • kan jij effectiever communiceren.

Waarom een training bij ons?

icon doelgericht
Doelgericht trainen

‘Zonder doel kun je niet scoren’, luidt de volkswijsheid. En zo is het. Wij bouwen alles op rondom jullie doelen en praktijk.

icon didactiek
Bewezen didactiek

Wij zijn experts psychologie en gedragsverandering. En dat merk je: onze didactiek en innovatieve leervormen hebben impact

icon ervaring
Onvergetelijke ervaring

Wij krijgen iedereen op het puntje van de stoel. Medewerkers verleggen grenzen en experimenteren volop. Succeservaringen gegarandeerd!

icon toepasbaar
Direct toepasbaar

Na de training gaan jouw medewerkers terug naar de werkvloer. Dus halen wij die praktijk naar de training. Zo is alles direct toepasbaar.

icon impact
Datagestuurde impact

Wij maken onze impact aantoonbaar met data. Zo weet je zeker dat jouw medewerkers en organisatie op koers liggen.

Zijn deze trainingen ook iets voor jou?

communication is key
All
Communication is key
Communiceer op een manier die bij jou én bij de ander past!
  • Jezelf en de ander begrijpen
  • Optimale aansluiting vinden
  • Verbeterde gespreksvaardigheden
Lees meer
klantgericht communiceren training
All
Klantgericht communiceren
Voeg met jouw klantousiasme échte waarde toe aan jouw organisatie.
  • Optimaal klantgericht communiceren
  • Klantvriendelijkheid en eigen invloed hierop vergroten
  • Meer blije klanten
Lees meer
succesvolle hybride meetings training
All
Effectief communiceren met NLP
Communiceer effectiever en bouw sterkere relaties
  • Begrijp hoe communicatie werkt
  • Vind optimale aansluiting bij anderen
  • Leer hoe je gerichter kunt luisteren
Lees meer
vergroot jouw vitaliteit training
All
Effectief communiceren kun je leren
Duik in de basis van een goed gesprek en leer effectiever communiceren
  • Ontdek de basis van ieder goed gesprek
  • Kom tot échte verbinding
  • Versterk onderlinge relaties
Lees meer
kracht van lichaamstaal training
All
De kracht van lichaamstaal
Zet jouw lichaamstaal optimaal in tijdens communicatie op je werk en in je privéleven.
  • Bewustwording van eigen lichaamstaal
  • Lichaamstaal in overeenstemming brengen met de overgedragen boodschap
Lees meer
traningsfoto interactie
All
De magie van storytelling
Overtuig met jouw pitch of presentatie met een verhaal dat raakt!
  • Krachtig spreken
  • Overtuigend presenteren
  • Anderen in beweging brengen door een verhaal dat raakt
Lees meer
adviseren met impact training
All
Adviseren met impact
Hoe maak jij echt een verschil met je advies?
  • Impact van een advies vergroten
  • Omgaan met weerstand en miscommunicatie
  • Overtuigend adviseren
Lees meer
training feedback geven en ontvangen
All
Feedback geven en ontvangen
Ontdek de meerwaarde van een veilige en positieve aanspreekcultuur.
  • Opbouwend feedback geven en ontvangen
  • Concrete tools in handen hebben
  • Een veilige werkomgeving creëren
Lees meer
kom op voor jezelf training
All
Kom op, voor jezelf!
Assertief zijn kan je leren: bewaak je grenzen en leer effectief ‘nee’ zeggen.
  • Opkomen voor eigen belangen
  • Grenzen herkennen en aangeven
  • Vriendelijk en duidelijk ‘nee’ zeggen
Lees meer