header methode
Home Communication is key

Training - Communication is key

  • Jezelf en de ander begrijpen
  • Optimale aansluiting vinden
  • Verbeterde gespreksvaardigheden
  • Luisteren om te begrijpen

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wil je meer informatie over de opzet van de training?

We hebben hieronder alvast op een rij gezet wat jouw medewerkers of collega’s kunnen verwachten. We spreken ze zoals je ziet direct aan met ‘jij’. De trainingen draaien tenslotte volledig om hen.

Tijdsduur

back in time icon

vanaf één dagdeel

Groepsgrootte

12

max. deelnemers

Mogelijkheden

hybride

online / offline

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Communiceer op een manier die bij jou én bij de ander past!

Communiceren: we doen het elke dag, ons hele leven lang. Het is dátgene wat ons verbindt met elkaar. En toch heeft iedereen zijn eigen manier van contact maken. De uitdaging is om te communiceren op jouw unieke wijze, maar tóch aan te sluiten bij jouw gesprekspartners. Kortom: gewoon goede gesprekken voeren. Hoe doe je dat? Hoe kun je effectiever worden in jouw communicatie met collega’s, klanten, cliënten en andere gesprekspartners? Dat ga je leren tijdens deze training!

Voor wie?

Als je effectief wil leren communiceren, wil aansluiten op de ander én goed wil leren omgaan met verschillende type mensen is deze training voor jou!

Wat gaan we precies doen?

Tijdens deze training leer je om efficiënt en effectief contact te maken met anderen. We beginnen met het leggen van de basis: wat is jouw communicatiestijl en wat zijn jouw voorkeuren in het aangaan van een gesprek met een ander? Je gaat ontdekken welke verschillende communicatiestijlen er zijn en hoe jij toch goed kunt communiceren met iemand die een heel andere stijl heeft dan jij. Hoe sluit je hierin het beste op elkaar aan? En hoe kun je een nieuwsgierige houding aannemen?

Natuurlijk zijn niet alleen de woorden die je gebruikt belangrijk als je communiceert. Ook je stemgebruik en lichaamstaal zijn bepalend voor goede communicatie. Je wilt hiermee goed kunnen aansluiten op jouw gesprekspartners. Dit combineren we met belangrijke gespreksvaardigheden. Het uiteindelijk doel? Effectief communiceren!

Na de training:

  • weet je wat jouw eigen voorkeursstijl en die van een ander is;
  • kan jij vanuit een nieuwsgierige basishouding volledig aansluiten op jouw gesprekspartner;
  • kun jij passende gespreksvaardigheden toepassen en zo betere gesprekken voeren;
  • begrijp je beter hoe jij communiceert en hoe jouw gesprekspartners communiceren, zodat je hier jouw gesprekken op kunt aanpassen.
Hoe kunnen we jou helpen?

Laat je contactgegevens achter en we nemen binnen een werkdag contact met je op over onze training Communication is key.

"*" geeft vereiste velden aan

Hoe meer we weten over jouw vraag, hoe beter wij met je mee kunnen denken. Fijn als je daarom ook kort jouw vraag en eventueel telefoonnummer achterlaat. We gebruiken jouw gegevens alleen om jouw vraag te beantwoorden.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Na de training:
  • weet je wat jouw eigen voorkeursstijl en die van een ander is;
  • kan jij vanuit een nieuwsgierige basishouding volledig aansluiten op jouw gesprekspartner;
  • kun jij passende gespreksvaardigheden toepassen en zo betere gesprekken voeren;
  • begrijp je beter hoe jij communiceert en hoe jouw gesprekspartners communiceren, zodat je hier jouw gesprekken op kunt aanpassen.

Waarom een training bij ons?

icon doelgericht
Doelgericht trainen

‘Zonder doel kun je niet scoren’, luidt de volkswijsheid. En zo is het. Wij bouwen alles op rondom jullie doelen en praktijk.

icon didactiek
Bewezen didactiek

Wij zijn experts psychologie en gedragsverandering. En dat merk je: onze didactiek en innovatieve leervormen hebben impact

icon ervaring
Onvergetelijke ervaring

Wij krijgen iedereen op het puntje van de stoel. Medewerkers verleggen grenzen en experimenteren volop. Succeservaringen gegarandeerd!

icon toepasbaar
Direct toepasbaar

Na de training gaan jouw medewerkers terug naar de werkvloer. Dus halen wij die praktijk naar de training. Zo is alles direct toepasbaar.

icon impact
Datagestuurde impact

Wij maken onze impact aantoonbaar met data. Zo weet je zeker dat jouw medewerkers en organisatie op koers liggen.

Zijn deze trainingen ook iets voor jou?

klantgericht communiceren training
All
Klantgericht communiceren
Voeg met jouw klantousiasme échte waarde toe aan jouw organisatie.
  • Optimaal klantgericht communiceren
  • Klantvriendelijkheid en eigen invloed hierop vergroten
  • Meer blije klanten
Lees meer
succesvolle hybride meetings training
All
Effectief communiceren met NLP
Communiceer effectiever en bouw sterkere relaties
  • Begrijp hoe communicatie werkt
  • Vind optimale aansluiting bij anderen
  • Leer hoe je gerichter kunt luisteren
Lees meer
vergroot jouw vitaliteit training
All
Effectief communiceren kun je leren
Duik in de basis van een goed gesprek en leer effectiever communiceren
  • Ontdek de basis van ieder goed gesprek
  • Kom tot échte verbinding
  • Versterk onderlinge relaties
Lees meer
kracht van lichaamstaal training
All
De kracht van lichaamstaal
Zet jouw lichaamstaal optimaal in tijdens communicatie op je werk en in je privéleven.
  • Bewustwording van eigen lichaamstaal
  • Lichaamstaal in overeenstemming brengen met de overgedragen boodschap
Lees meer
traningsfoto interactie
All
De magie van storytelling
Overtuig met jouw pitch of presentatie met een verhaal dat raakt!
  • Krachtig spreken
  • Overtuigend presenteren
  • Anderen in beweging brengen door een verhaal dat raakt
Lees meer
blur header page overlay
All
De vraag achter de vraag
Kom tot de kern – en zo tot écht contact.
  • Weten wat iemand echt wil en beweegt
  • Doorvragen tot de kern
  • Effectiever communiceren
Lees meer
adviseren met impact training
All
Adviseren met impact
Hoe maak jij echt een verschil met je advies?
  • Impact van een advies vergroten
  • Omgaan met weerstand en miscommunicatie
  • Overtuigend adviseren
Lees meer
training feedback geven en ontvangen
All
Feedback geven en ontvangen
Ontdek de meerwaarde van een veilige en positieve aanspreekcultuur.
  • Opbouwend feedback geven en ontvangen
  • Concrete tools in handen hebben
  • Een veilige werkomgeving creëren
Lees meer
kom op voor jezelf training
All
Kom op, voor jezelf!
Assertief zijn kan je leren: bewaak je grenzen en leer effectief ‘nee’ zeggen.
  • Opkomen voor eigen belangen
  • Grenzen herkennen en aangeven
  • Vriendelijk en duidelijk ‘nee’ zeggen
Lees meer