header mobile klantcases
Home Woonservice

Klantcases

Al 10 jaar werken we samen met onze klanten aan blijvende groei voor medewerker en organisatie. Door heel Nederland, van profit tot non-profit, van MKB tot corporate. Laat je inspireren door hun ambities en onze unieke aanpak.

Goede gesprekken met bewoners, ook als het spannend wordt

Bewonersparticipatie handen en voeten geven, hoe doe je dat? Zeker als bewoners zich niet aan de regels houden of je niet lijken te begrijpen? Het vraagt een ander soort gesprekken met huurders, waarin medewerkers achterhalen wat écht speelt bij bewoners en in de wijk. De vraag aan ons: Geef hen direct toepasbare tools om een goed gesprek te voeren, ook als er emotie bij komt kijken.

korte groeiboost

Het groeipad

We ontwikkelden een groeipad met als doel maximaal leren aansluiten op je gesprekspartner:

  • Programma toegespitst op diversiteit aan functies van deelnemers.
  • Goed gesprek verbreed naar bewoners én interne communicatie. Zo ontstond ook onderling extra verbinding.
  • Meerdere leerprikkels voor blijvende gedragsverandering, combinatie van oefenen, reflecteren en praktijkervaring opdoen.
  • Alles gericht op communicatievaardigheden: ‘Hoe voer je nog steeds een goed gesprek als het spannend wordt?’

De leerprikkels

In totaal combineerden we 4 leerprikkels met meerdere cycli van oefenen en experimenteren, ervaring opdoen op de werkvloer en reflectie op praktijkervaringen. Dit leverde direct toepasbare handvatten op.

Oefenlabs
2 sessies met direct toepasbare tools, oefenen met acteur en directe feedback gericht op succeservaringen

Aandacht voor onder meer structuur, vraagtechnieken en omgaan met weerstand.

Intervisie sessies
2 sessies reflectie op lastige gesprekssituaties en leren van elkaar

Met eigen praktijkervaringen en gerichte intervisie methode.

De groeiresultaten

Woonservice heeft met dit groeipad bereikt dat medewerkers in staat zijn om daadwerkelijk te weten wat er echt speelt in de wijk. Ze beoordelen hun gespreksvaardigheden voor het voeren van het goede gesprek met gemiddeld een 6,5 voorafgaand aan het groeipad en na na afloop met gemiddeld een 8,0. Zij hebben hun gespreksvaardigheden verbeterd en zijn beter in staat om de juiste aansluiting te vinden met de bewoners.

diagram woonservice

Ik ben heel tevreden met het maatwerk dat wordt geleverd. Een doordachte opzet op maat, met mooie resultaten. Ik hoor positieve ervaringen van mijn collega’s over wat ze geleerd hebben en hoe ze het kunnen toepassen. Ze zijn getriggerd om anders een gesprek in te gaan. Ook hebben ze de tools om het echt eens anders aan te pakken.

Janneke Huizeling
P&O Adviseur
Samen ambities waarmaken?

Onze groei-experts denken graag met je mee over een prikkelende aanpak die maximaal uitdaagt.

trainers

Je hoort binnen een werkdag van ons.

"*" geeft vereiste velden aan

Hoe meer we weten over jouw vraag, hoe beter wij met je mee kunnen denken. Fijn als je daarom ook kort jouw vraag en eventueel telefoonnummer achterlaat. We gebruiken jouw gegevens alleen om jouw vraag te beantwoorden.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.