Al 10 jaar werken we samen met onze klanten aan blijvende groei voor medewerker en organisatie. Door heel Nederland, van profit tot non-profit, van MKB tot corporate. Laat je inspireren door hun ambities en onze unieke aanpak.
Bewonersparticipatie handen en voeten geven, hoe doe je dat? Zeker als bewoners zich niet aan de regels houden of je niet lijken te begrijpen? Het vraagt een ander soort gesprekken met huurders, waarin medewerkers achterhalen wat écht speelt bij bewoners en in de wijk. De vraag aan ons: Geef hen direct toepasbare tools om een goed gesprek te voeren, ook als er emotie bij komt kijken.
We ontwikkelden een groeipad met als doel maximaal leren aansluiten op je gesprekspartner:
In totaal combineerden we 4 leerprikkels met meerdere cycli van oefenen en experimenteren, ervaring opdoen op de werkvloer en reflectie op praktijkervaringen. Dit leverde direct toepasbare handvatten op.
Aandacht voor onder meer structuur, vraagtechnieken en omgaan met weerstand.
Met eigen praktijkervaringen en gerichte intervisie methode.
Woonservice heeft met dit groeipad bereikt dat medewerkers in staat zijn om daadwerkelijk te weten wat er echt speelt in de wijk. Ze beoordelen hun gespreksvaardigheden voor het voeren van het goede gesprek met gemiddeld een 6,5 voorafgaand aan het groeipad en na na afloop met gemiddeld een 8,0. Zij hebben hun gespreksvaardigheden verbeterd en zijn beter in staat om de juiste aansluiting te vinden met de bewoners.
“Ik ben heel tevreden met het maatwerk dat wordt geleverd. Een doordachte opzet op maat, met mooie resultaten. Ik hoor positieve ervaringen van mijn collega’s over wat ze geleerd hebben en hoe ze het kunnen toepassen. Ze zijn getriggerd om anders een gesprek in te gaan. Ook hebben ze de tools om het echt eens anders aan te pakken.
”
Onze groei-experts denken graag met je mee over een prikkelende aanpak die maximaal uitdaagt.
Je hoort binnen een werkdag van ons.
"*" geeft vereiste velden aan