header mobile klantcases
Home Lieven de Key

Klantcases

Al 10 jaar werken we samen met onze klanten aan blijvende groei voor medewerker en organisatie. Door heel Nederland, van profit tot non-profit, van MKB tot corporate. Laat je inspireren door hun ambities en onze unieke aanpak.

Klantbeloftes toepasbaar gemaakt voor de dagelijkse praktijk

De Key formuleerde samen met huurders nieuwe klantbeloften. Een mooie stap richting maximale klantgerichtheid. De vraag aan ons: Hoe zorgen we dat iedereen ze kent en waarmaakt in de praktijk?

korte groeiboost

Het groeipad

We ontwikkelden samen met de opdrachtgever een maatwerkprogramma:

  • Klantbeloftes lading gegevens met prikkelende video’s en een online aftrap.
  • Combinatie van training, oefenlabs en intervisie verankerde het nieuwe gedrag in de dagelijkse praktijk.
  • Breed palet aan trainingsonderwerpen.
  • Direct toepasbare handvatten tijdens trainingen en oefenlabs.

De leerprikkels

In totaal organiseerden we 15 workshops en 12 terugkomsessies met 8 trainers. Alle onderwerpen waren afgeleid uit de organisatiebeloften.

Online kick-off

'klantbelofteweken' stevig op de kaart gezet

Trainingen

Leren en ervaring opdoen met onder meer klantgericht communiceren, denken in mogelijkheden, de vraag achter de vraag en het wegjagen van de klant.

Intervisie

Reflectie op de dagelijkse praktijk van klantgericht handelen.

Oefenlabs

Nieuw gedrag diepgaand eigen maken op verschillende thema's

De groeiresultaten

De deelnemers waren na dit groeipad enthousiast om aan de slag te gaan met de klantbeloftes. 95% ervaarde de trainingen als positief en er was grote vraag naar verdiepingstrainingen. De deelnemers gaven aan gemotiveerd te zijn om het geleerde toe te gaan passen in de eigen praktijk. De organisatie ervaart dat de klantbeloftes nu worden toegepast in interactie met de klant, wat bedraagt aan een directe verbetering van de klanttevredenheid.

Ik heb genoten van de samenwerking met Interactie. De groei-regisseur bracht veel enthousiasme en een oprechte motivatie mee in het bedenken van een goed ontwerp die aansluit op de vraag. Er was sprake van een mooi totaalcijfer met een organisatie brede aftrap, verschillende workshops, een evaluatiemoment en vervolgsessies. Het geeft meer bewustwording op het onderwerp dienstverlening, wat helpt om deze stap voor stap te verbeteren en nieuwe goede gewoontes te ondersteunen. De sessies waren interactief afwisselend en verfrissend!

Leonie Eshuis
Medewerker Organisatieontwikkeling
Samen ambities waarmaken?

Onze groei-experts denken graag met je mee over een prikkelende aanpak die maximaal uitdaagt.

trainers

Je hoort binnen een werkdag van ons.

"*" geeft vereiste velden aan

Hoe meer we weten over jouw vraag, hoe beter wij met je mee kunnen denken. Fijn als je daarom ook kort jouw vraag en eventueel telefoonnummer achterlaat. We gebruiken jouw gegevens alleen om jouw vraag te beantwoorden.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.