header mobile klantcases
Home Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Klantcases

Al 10 jaar werken we samen met onze klanten aan blijvende groei voor medewerker en organisatie. Door heel Nederland, van profit tot non-profit, van MKB tot corporate. Laat je inspireren door hun ambities en onze unieke aanpak.

Klantgericht communiceren in lastige situaties

Als spin in het web hebben de secretaresses van de wethouders en burgemeester van Burgum veel contact. Zowel intern met collega’s als extern met bijvoorbeeld inwoners. Dat levert soms lastige situaties op. Ze kwamen dan ook bij ons met een concrete vraag over communiceren in lastige situaties. Een bestuurder die druk op je uitoefent. Iemand die over jouw grenzen gaat. En boosheid of emoties waardoor inwoners zich laten meeslepen. Hoe blijf je in dit soort situaties klantgericht? Belangrijk, want klantgerichtheid hebben ze hoog in het vaandel staan.

korte groeiboost

Het ontwerp

We ontworpen een programma waarbij de secretaresses hun manier van communiceren stevig onder de loep namen. De trainingsacteur daagde hen in de oefeningen uit om het eens anders te doen dan normaal en te zien wat het effect daarvan was. De oefeningen baseerden we op levensechte voorbeelden uit hun eigen praktijk. 

De thema's

Op basis van de praktijksituaties gingen we aan de slag met de volgende thema’s:

De basis van klantgericht communiceren

Hoe stimuleer je positieve interacties? Een klantgerichte communicatiestijl legt de basis voor communiceren in lastige situaties.

Opkomen voor jezelf in lastige situaties

Je voelt dat de ander over jouw grenzen heen gaat. Hoe spreek je de ander aan en hoe kom je op voor jezelf? Hoe ga je bijvoorbeeld om met collega’s die druk op je uitoefenen waardoor je geen nee durft te zeggen?

Omgaan met emoties

Als laatste zoomen we specifiek in op omgaan met emoties zoals boosheid. Als je te maken krijgt met een boze inwoner, hoe kun je daar dan het beste op reageren?

De groeiresultaten

De secretaresses passen hun communicatie aan op de situatie. Ze hebben handvatten om assertief te communiceren en om te gaan met emoties van hun gesprekspartner. Daardoor weten ze ook in lastige situaties staande te blijven. Door te oefenen met een acteur hebben ze zelf ervaren wat het effect van hun communicatie op hun gesprekspartner is. 

Samen ambities waarmaken?

Onze groei-experts denken graag met je mee over een prikkelende aanpak die maximaal uitdaagt.

trainers

Je hoort binnen een werkdag van ons.

"*" geeft vereiste velden aan

Hoe meer we weten over jouw vraag, hoe beter wij met je mee kunnen denken. Fijn als je daarom ook kort jouw vraag en eventueel telefoonnummer achterlaat. We gebruiken jouw gegevens alleen om jouw vraag te beantwoorden.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.