header mobile blogs

Communicatie training voor bedrijven

  • Communicatiestijlen kennen en herkennen 
  • Een accepterende basis en aansluiting vinden 
  • Versterkte communicatievaardigheden 
  • Omgaan met lastige situaties 
  • Grenzen herkennen en aangeven 
  • Soepeler samenwerken en versterkte relaties 

Communicatie-skills versterken relaties en resultaten

Communiceren? Dat doen we de hele dag door, met collega’s en klanten. Er zijn momenten dat het soepel gaat, en ook situaties waarin het stroef loopt. Goed nieuws: jouw medewerkers hebben hier zelf invloed op. Effectief communiceren met elkaar is te leren.

Dit is dan ook precies wat we doen in onze communicatietrainingen. Met nieuwe, direct toepasbare communicatie-skills versterken jouw medewerkers de onderlinge communicatie en relaties. Het resultaat? Teams die efficiënt werken aan een optimaal resultaat.

hybride meeting tips

Aan de slag met thema’s als:

  • Communicatiestijlen kennen en herkennen 
  • Een accepterende basis en aansluiting vinden 
  • Versterkte communicatievaardigheden 
  • Omgaan met lastige situaties 
  • Grenzen herkennen en aangeven 
  • Soepeler samenwerken en versterkte relaties 

Wil je de communicatie binnen jouw organisatie versterken?

Bekijk hieronder de trainingen waarmee we dit samen bereiken.

communication is key
All
Communication is key
Communiceer op een manier die bij jou én bij de ander past!
  • Jezelf en de ander begrijpen
  • Optimale aansluiting vinden
  • Verbeterde gespreksvaardigheden
Lees meer
klantgericht communiceren training
All
Klantgericht communiceren
Voeg met jouw klantousiasme échte waarde toe aan jouw organisatie.
  • Optimaal klantgericht communiceren
  • Klantvriendelijkheid en eigen invloed hierop vergroten
  • Meer blije klanten
Lees meer
succesvolle hybride meetings training
All
Effectief communiceren met NLP
Communiceer effectiever en bouw sterkere relaties
  • Begrijp hoe communicatie werkt
  • Vind optimale aansluiting bij anderen
  • Leer hoe je gerichter kunt luisteren
Lees meer
vergroot jouw vitaliteit training
All
Effectief communiceren kun je leren
Duik in de basis van een goed gesprek en leer effectiever communiceren
  • Ontdek de basis van ieder goed gesprek
  • Kom tot échte verbinding
  • Versterk onderlinge relaties
Lees meer
kracht van lichaamstaal training
All
De kracht van lichaamstaal
Zet jouw lichaamstaal optimaal in tijdens communicatie op je werk en in je privéleven.
  • Bewustwording van eigen lichaamstaal
  • Lichaamstaal in overeenstemming brengen met de overgedragen boodschap
Lees meer
traningsfoto interactie
All
De magie van storytelling
Overtuig met jouw pitch of presentatie met een verhaal dat raakt!
  • Krachtig spreken
  • Overtuigend presenteren
  • Anderen in beweging brengen door een verhaal dat raakt
Lees meer
blur header page overlay
All
De vraag achter de vraag
Kom tot de kern – en zo tot écht contact.
  • Weten wat iemand echt wil en beweegt
  • Doorvragen tot de kern
  • Effectiever communiceren
Lees meer
adviseren met impact training
All
Adviseren met impact
Hoe maak jij echt een verschil met je advies?
  • Impact van een advies vergroten
  • Omgaan met weerstand en miscommunicatie
  • Overtuigend adviseren
Lees meer
training feedback geven en ontvangen
All
Feedback geven en ontvangen
Ontdek de meerwaarde van een veilige en positieve aanspreekcultuur.
  • Opbouwend feedback geven en ontvangen
  • Concrete tools in handen hebben
  • Een veilige werkomgeving creëren
Lees meer
kom op voor jezelf training
All
Kom op, voor jezelf!
Assertief zijn kan je leren: bewaak je grenzen en leer effectief ‘nee’ zeggen.
  • Opkomen voor eigen belangen
  • Grenzen herkennen en aangeven
  • Vriendelijk en duidelijk ‘nee’ zeggen
Lees meer

icoon hart Onze meest aangevraagde trainingen in het thema communicatie:

Tijdens deze training leer je om efficiënt en effectief contact te maken met anderen. We beginnen met het leggen van de basis: wat is jouw communicatiestijl en wat zijn jouw voorkeuren in het aangaan van een gesprek met een ander? Je gaat ontdekken welke verschillende communicatiestijlen er zijn en hoe jij toch goed kunt communiceren met iemand die een heel andere stijl heeft dan jij. Hoe sluit je hierin het beste op elkaar aan? En hoe kun je een nieuwsgierige houding aannemen?

In deze training besteden we aandacht aan de drie elementen en gedragskenmerken van klantgerichtheid: communicatieve vaardigheden, houdingsaspecten en sensitiviteit. Hoe kun je bijvoorbeeld echt luisteren met aandacht en doorvragen waar dat nodig is? Hoe maak je duidelijke afspraken en hoe houd je anderen op de hoogte? Hoe los jij situaties op of denk jij mee over alternatieven? Wat kan jij doen om de klant centraal te stellen en te focussen op de klant?

In deze training ontdek je hoe je een veilige basis kunt creëren waarin jij en je collega’s het prettig vinden om elkaar om feedback te vragen en feedback te geven. Ook stap je over jouw struggles heen en krijg je methodieken en tools in handen om op een opbouwende manier met feedback om te gaan.

Je ontdekt de basis van ieder goed gesprek, hoe je tot échte verbinding kan komen met klanten en collega’s maar ook hoe je de vraag achter de vraag helder kan krijgen door het inzetten van de juiste gespreksvaardigheden. Ook ga je van elkaar leren aan de hand van eigen uitdagingen in het werkveld. Dit doen we met behulp van intervisie. Hier heb je direct de kans om jouw nieuwe vaardigheden in de praktijk te brengen door goed te luisteren en open vragen te stellen voordat je een advies uitbrengt.
Tot slot gaan we ook aan de slag met vaardigheden die je nodig hebt in lastigere situaties waarbij bijvoorbeeld veel weerstand en emotie komt kijken. In al deze trainingen staat centraal: oefenen, volop experimenteren en het verbeteren van jouw communicatievaardigheden. Dit onder begeleiding van een ervaren trainer én trainingsacteur (levend oefenmateriaal). Je krijgt directe feedback op jouw gedrag en leert door succeservaringen.

Tijdens de workshop ‘Effectief communiceren met NLP’ duik je in de wereld van communicatie. Hoe werkt het precies? Hoe luister je gericht, filter je informatie en voel je anderen aan? En hoe zien jouw eigen interactie- en communicatiepatronen er eigenlijk uit? In deze training wordt er veel aandacht besteed aan de onbewuste processen die ten grondslag liggen aan communicatie, omdat dát de basis is van de manier waarop je communiceert. Daarnaast ga je natuurlijk ook praktisch aan de slag. Je werkt met NLP-communicatietechnieken en weet aan het einde van de workshop precies hoe je deze effectief kunt toepassen in de praktijk.

Waarom een training bij ons?

icon doelgericht
Doelgericht trainen

‘Zonder doel kun je niet scoren’, luidt de volkswijsheid. En zo is het. Wij bouwen alles op rondom jullie doelen en praktijk.

icon didactiek
Bewezen didactiek

Wij zijn experts psychologie en gedragsverandering. En dat merk je: onze didactiek en innovatieve leervormen hebben impact

icon ervaring
Onvergetelijke ervaring

Wij krijgen iedereen op het puntje van de stoel. Medewerkers verleggen grenzen en experimenteren volop. Succeservaringen gegarandeerd!

icon toepasbaar
Direct toepasbaar

Na de training gaan jouw medewerkers terug naar de werkvloer. Dus halen wij die praktijk naar de training. Zo is alles direct toepasbaar.

icon impact
Datagestuurde impact

Wij maken onze impact aantoonbaar met data. Zo weet je zeker dat jouw medewerkers en organisatie op koers liggen.

Ontmoet onze trainers

kirsten transparant
Kirsten
marc transparant
Marc
mieke
Mieke
ingvild transparant
Ingvild
jos transparant
Jos
Lucan van Loenen
Luca
irene transparant
Irene
frank transparant
Frank
marjolein transparant
Marjolein
Milan
Milan
amber
Amber
joost transparant
Joost
  • Trainer
  • Toegepast psycholoog en management­wetenschapper
  • Gedragsspecialist en didacticus

Interactie staat voor trainingen met impact. Elke organisatie is uniek: daarom is elke training dat bij ons ook. Trainen is voor mij de interactie aangaan. De groep lezen, inspireren en samen ontdekken. Vanuit mijn liefde voor het vak breng ik graag mensen in beweging. Niet alleen tijdens de training, juist ook daarna. Mijn ultieme doel? Blijvende groei bereiken.

  • Trainer
  • Coach
  • Bedrijfswetenschapper

Hoe overwin je uitdagingen? Door te bewegen! Het is mijn baan de energie en inspiratie in mensen aan te wakkeren en in actie te komen. Het biedt hen een andere invalshoek op hun persoonlijke uitdagingen. Zo ontstaan de mooiste resultaten. Niet alleen in de training, maar juist ook daarna. Want de echte uitdagingen, die liggen op de werkvloer te wachten.

  • Trainer
  • Gedragsspecialist
  • Didacticus

In een goede training leer je maximaal over je eigen gedrag. Ik zorg als trainer voor de juiste afwisseling en interactie en weet deelnemers te raken. Altijd met de juiste toon door een kwinkslag en aansprekend verhaal. Zo bereik ik samen met deelnemers blijvende groei. Niet alleen voor henzelf, maar ook voor de organisatie.

  • Trainer
  • Expert body intelligence
  • Yogadocent

We hebben grote invloed op wie we zijn en wat we doen, veel meer dan we denken. In mijn trainingen leg ik de focus op groei door duurzame, lange termijn veranderingen van gedrag. In interactie met anderen onderzoeken deelnemers op een speelse manier hun persoonlijke invloed. Begrijp je die eenmaal? Dan is de basis gelegd om groeiresultaten te boeken.

  • Trainer
  • Coach
  • Bedrijfskundige

Mijn trainingen draaien om direct resultaat. Deelnemers brengen direct in de praktijk wat ze leren, aangemoedigd door een flinke dosis energie en oprechte aandacht. Ik probeer graag day-to-day gedrag uit door samen met deelnemers te experimenteren. Zo ontsluiten we het volledige potentieel dat al in deelnemers én de organisatie besloten ligt.

  • Trainingsacteur
  • Levend oefenmateriaal

Als acteur ben ik levend oefenmateriaal én de brug tussen theorie en praktijk. Als trainingsacteur zorg ik dat je in een veilige setting kan oefenen met lastig gedrag. Ik werk graag vanuit het contact met deelnemers. Ik prikkel en daag uit vanuit zorg voor de ander en zijn of haar leerproces. Ik sluit hierbij aan op de meest gangbare communicatiemodellen en theorieën.

  • Trainer
  • Coach
  • NLP Master

Groei ontstaat als deelnemers zich bewust worden van hun eigen processen en keuzes. Meer interactie met zichzelf leidt tot authentieke keuzes. Dit zorgt weer dat deelnemers hun volle potentieel inzetten en blijven groeien. Het is mijn expertise én passie dat te faciliteren.

  • Trainer
  • Teamcoach
  • Organisatiepsycholoog

De basis voor een training met rendement? Echt contact. In al mijn trainingen vormt dit de basis om samen te groeien. Ik breng zaken terug tot de essentie. Dit geeft duidelijkheid, is vaak verhelderend en soms confronterend. Ik zoek in interactie met de deelnemers altijd naar de juiste balans tussen veiligheid en spanning. Zo groeien ze snel, en het mooie is dat ze blijven groeien tot ver na de training.

  • Trainingsactrice
  • Uitvoerend theaterartiest

Als acteur ben ik levend oefenmateriaal én de schakel naar maximaal trainingsrendement. Een trainingsacteur is het hulpmiddel om de theorie meteen in praktijk te brengen. We experimenteren met day-to-day gedrag en technieken die deelnemers ook buiten de training kunnen en willen toepassen. Zo zien ze direct hoe ze nog effectiever kunnen zijn in Interactie met anderen.

  • Trainingsacteur
  • Levend oefenmateriaal

Als acteur ben ik levend oefenmateriaal en sluit ik met oprechte interesse, energiek en meedenkend aan bij de wensen van de deelnemer. Daardoor kan effectief gedrag op een positieve en toegankelijke manier onderzocht worden. Leuker werk is er niet!

  • Management assistent
  • Toegepast psycholoog

Samen groeien vraagt ook om werk achter de schermen. Daar ben ik dagelijks te vinden om aanvragen, (wetenschappelijk) research, evaluatie en alles daar tussenin te managen. Elke schakel in het proces is cruciaal voor de groei die we keer op keer bereiken samen met klanten. Mooi om de impact te zien van de trainingen en oefenlabs waar ik achter de schermen aan werk. Het day-to-day gedrag van deelnemers transformeert er echt door.’

  • Manusje van alles
  • Toegepast psycholoog

De man van de techniek, zo noemen ze mij bij Interactie Trainingen. Ik ondersteun bij interne en externe communicatie en lever zo mijn bijdrage aan blijvende groei. Daar word ik blij van!